Home > Internet > Podpora > Časté otázky    

Zákaznický účet

Balíčky služeb

Televize

Internet

Telefon

Další služby

Podpora

Objednávka

Kontakty

Internet
Download
Prospekty ke stažení
Vzor smlouvy
Všeobecné podmínky
Časté otázky
Objednávky
Platba faktury





Časté otázky

1.   Jakým způsobem si mohu objednat připojení?

Nezávazně objednat připojení si můžete  v Prostějově :  telefonicky na čísle: 588 882 111, elektronicky na emailové adrese:  infos@infos.cz , osobně na adrese Barákova 5, nebo můžete vyplnit objednávku přímo zde 
                                                                   ve Vyškově :  telefonicky na čísle   515 539 111, elektronicky na emailové adrese:  infosvy@infos.cz ,  osobně na adrese Dobrovského 3 , nebo můžete vyplnit objednávku přímo zde 

2.   Za jak dlouho dojde k připojení k Internetu po podání žádosti ?
Cca. 5 až 15 pracovních dnů. Záleží na okolnostech a umístění zájemce.

3.   Jakým způsobem probíhá instalace po podání objednávky o zřízení připojení? 
Po podání nezávazné objednávky se s Vámi spojíme a domluvíme na termínu, kdy provedeme zdarma proměření signálu. Pokud je signál v dostatečné kvalitě proběhne instalace připojení. Termín instalace je stanovený po vzájemné dohodě. Doba instalace závisí na složitosti kabeláže a typicky se pohybuje pro rodinný domek od 2 do 6 hodin. Pro společný nebo panelový dům několik dnů až týdnů. Instaluje se anténa na připravený výložník nebo se instaluje i anténní stožár, pokud stávající stožár nevyhovuje. Vzdálenost od mikrovlnného přijímače od antény je cca. 3 - 6 m. Anténa je propojena s  mikrovlnným přijímačem kabelem o tloušťce 0,6 cm nebo 1 cm. Mikrovlnný přijímač je umístěný typicky pod střechou ve skříňce Gevis (150 x 200 x75 mm) a je propojený s routerem nebo síťovou kartou v počítači TP kabelem o tloušťce 0,6 cm. Po nainstalování připojení, vyzkoušení a předání uživateli se podepisuje smlouva. V případě nájemných nebo družstevních domů se podepisuje nájemní smlouva s majitelem.
JE NUTNÉ MÍT PŘIPRAVENO PRO NAPÁJENÍ MIKROVLNNÉHO PŘIJÍMAČE PŘÍPOJKU 220V.

4.  Je součástí instalačního poplatku síťová karta?
Karta není součástí dodávky, cena za síťovou kartu je cca 300 Kč bez DPH.

5.   Má mikrovlna více kabelů než datový?
Ano, ještě potřebuje mít zajištěn vlastní přívod energie (230V).

6.  Je možnost pořídit si HOME Internet na splátky?
Ano, toto je možné na 1 nebo 2 roky s 10 procentním navýšením ročně.

7.  Je možné se od jiného poskytovatele přepojit na Vás?
Přepojení na Infos je možné pouze pokud jste na anténě připojený sám. Anténu je nutné přesměrovat na náš vysílací bod. V tomto případě je samozřejmě možné využít vše co již máte nainstalováno. Přeinstalaci tj. přesměrováni antény a překonfigurování zařízení Vám provedeme zdarma. Pokud se jedná o sdílené připojení, na téže anténě je více uživatelů, pak by se museli přepojit všichni uživatelé na Infos. Přepojení se dá uskutečnit během jednoho dne.

8.   Jak nastavím protokol TCP/IP?
Na ploše máte ikonu “Místa v síti“ kde otevřete vlastnosti (pravé tlačítko), poté zvolíte “Připojení k místní síti“, na kterých opět zvolíte vlastnosti. Otevře se okno, kliknete na “Protokol sítě Internet (TCP/IP)“ a pak už jen kliknete na vlastnosti, kde můžete nastavit IP adresu.

9.   Nejde mi připojení na FTP server. Kde je problém?
V aplikaci, kterou používáte ke komunikaci přes FTP server je třeba nastavit "PASIVNÍ PŘENOS" a dále v položce "DRUH PŘIPOJENÍ" (název této položky se může lišit v závislosti na používaném klientovi) nastavit "přímé připojení v Internetu" (nenastavovat žádný PROXY SERVER).

10.   Jak si mám nastavit poštovní služby?
V poštovním programu v menu "Nástroje" zvolte "Služby" a vyberte "Elektronická pošta sítě Internet".(případně je přímo v menu "Nástroje" volba "Účty"). Klikněte na tlačítko "Vlastnosti" a v záložce "Obecné" vyplňte jméno a vaši elektronickou adresu. Pak se přepněte do záložky "Servery" a vyplňte název serveru "Příchozí pošta (POP3)" - to je mail server, na němž máte založen váš poštovní účet. Poznámka: Součástí HOME připojení není poštovní účet, takže použijte údaje podle toho, na kterém konkrétním POP3 serveru máte váš poštovní účet založen. Do kolonky "Odesílaná pošta (SMTP)" zapište údaj: smtp.infos.cz to znamená, že odesílanou poštu od vás bude zpracovávat tento náš server. Další údaje (název účtu a heslo) se opět vztahují k vašemu poštovnímu účtu, který jste si založili na POP3 serveru.

11.  Co znamená DHCP?
DHCP = služba, která při každém spuštění PC přidělí novou IP adresu z určitého rozsahu.Vzhledem k tomu, že k výrobnímu číslu vaší síťové karty (MAC) je přidělena jedna pevná statická IP adresa, není možné službu DHCP použít.

12.  Mohu si na síťové kartě změnit IP adresu?
Máte přidělenou jedinou IP adresu svázanou s vaší MAC adresou síťové karty, zároveň pod touto IP adresou jste v registračním systému naší firmy. V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ ZÁKAZNÍK SI NESMÍ SÁM MĚNIT PŘIDĚLENOU IP ADRESU, ZPŮSOBUJE TÍM PROBLÉMY OSTATNÍM.

13.  Po výměně síťové karty mi přestalo fungovat připojení, i když jsem nastavil IP adresu a ostatní parametry správně. Kde je chyba ?
Připojení je vázáno na číslo MAC síťové karty, která je jedinečná a je uvedena v našem systému. Abychom Vám mohli zavést novou MAC adresu, musíte  nám tuto zaslat spolu se jménem, příjmením, adresou připojení na emailovou adresu raster@infos.cz nebo zavolat do firmy na tel. č. 582 365 970.  

14.  Co je to MAC adresa síťové karty?
Ethernetová adresa, také MAC (Media Access Control) adresa nebo fyzická adresa je 48 bitové číslo přidělené výrobcem identifikující konkrétní síťovou(ethernetovou) kartu. Vyjadřuje se ve formě dvanáctimístného znakového řetězce nebo se také píše jako šest hexadecimálních dvojic čísel oddělených dvojtečkami nebo pomlčkou (např. 00-00-3C-35-DE-54, 00:00:A4:65:FA:E4).

15.  Jak tuto MAC adresu (fyzickou adresu) zjistím?
OS Win 9x: spuštěním programu "winipcfg.exe" OS WIN NT, 2000 a XP: v příkazovém řádku příkazem "ipconfig/all" Linuxové distribuce: v příkazovém řádku pod uživatelem root zadejte příkaz [root@localhost]#ifconfig. Nebo otevřu poklepáním myši na ikonku síťového připojení otevřu "Připojení k místní síti -vlastnosti" najedu myší na síťovou kartu a MAC adresa se mi zobrazí. Stejným způsobem se  zjistí MAC adresa u USB připojení.
 

16.  Jakým způsobem funguje sdílení v režimech HOME? Co znamená férový algoritmus?
Domácí HOME připojení využívá sdílenou linku se společnou kapacitou pro více uživatelů (poměr sdílení je uveden u příslušného tarifu). Uživatelé jsou tedy rozděleni do skupin, kdy vždy členové jedné skupiny sdílejí příslušnou kapacitu a jejich chování ovlivňuje i rychlost ostatních členů stejné skupiny. Aby se předešlo situaci, kdy se ve skupině málo aktivních uživatelů vyskytne jeden, který bude společné pásmo dlouhodobě využívat v mnohem větší míře než všichni ostatní, je pro rozdělování uživatelů do skupin implementován speciální algoritmus. Průběžně se vyhodnocuje průměrné hodinové zatížení kapacity každým uživatelem se zvýšeným přihlédnutím k jeho aktivitě během posledních cca 24 hodin a dle vypočteného koeficientu se sestavuje celkové pořadí všech uživatelů. Každou hodinu je pak prováděno nové přerozdělení uživatelů do skupin právě podle tohoto pořadí. V jedné skupině jsou tím pádem vždy uživatelé s přibližně stejnou úrovní využívání Internetu, což je v rámci možností skupinového sdílení kapacity spravedlivé pro všechny.
Upozornění:
Pro vyhodnocování objemů dat se započítávají veškeré toky dat do i z Internetu. Častým problémem bývá, že si uživatel nechá nonstop na pozadí běžet nějaký program, který velmi intenzivně přenáší/posílá data z Internetu či na Internet (typicky to bývají napojení na různé P2P sítě, případně stahování instalačních CD či filmů pomocí FTP programů), a tím pádem dojde uživatel mylně k závěru, že mu připojení "funguje pomalu". Je to však jen logický důsledek, že se o vytížení jeho konektivity postará ten zmíněný program na pozadí, a na uživatelovy další "ručně" prováděné akce již není dostatečná konektivita k dispozici.
Navíc kvůli takovým nonstop stahováním dojde i k přenosu obrovských kvant dat, které zapříčiní začlenění uživatele do skupin "aktivnějších", kteří sdílené pásmo využívají podobně intenzivním způsobem.
Při odstavení programů stahujících na pozadí se jednak zabraná kapacita uvolní pro uživatelovy přímé akce a navíc se díky menšímu množství celkově přenášených dat postupně dostane zpět do skupin mezi méně aktivní uživatele a rychlost odezev bude opět dobrá.
   
17.  V jakých mezích se pohybuje u sdílené linky ping?

Vzhledem k minimální garantované rychlosti není ping omezován ostatními uživateli na sdílené lince. Běžně se ping pohybuje do 50ms po ČR.

18.  Jak se dozvím překročení limitu stažených dat při tarifu s omezenými daty?
Při zřízení připojení si požádejte o přístupové heslo a adresu na které si můžete kontrolovat počet stažených dat. Případně zašlete požadavek na zřízení přístupu k osobnímu účtu spolu se jménem, příjmením, adresou připojení na emailovou adresu grygar@infos.cz nebo můžete zavolat do firmy na tel. č. 582 365 970.

19.  Jaké jsou způsoby připojení k Internetu a jaké jsou rozdíly mezi nimi?
Odpověď na Vaši otázku najdete zde

20.   Kolik stojí instalace, jak platit, slevy, rozdíly mezi tarify?
Vše najdete zde 
 
21.   Je možné připojit i notebook?
Ano, určitě můžete, ale musíte mít v notebooku WiFi popř. zabudovanou síťovou kartu nebo PCMCIA síťovou kartu, kterou si zasunete do PCMCIA slotu.

22.  Jak se aktivně bránit proti virům?
Proti virům můžete použít antivirové programy (např.AVG, Ad-aware, Avast aj.) a mnoho dalších,  které vám kontrolují příchozí data.Další účinnou ochranou proti virům je použití bezpečnostního systému FIREWALL. Dále pár obecných rad jak se tomu vyhnout.
          - aktualizovaný systém
          - aktualizovaný poštovní klient
          - aktualizovaný antivirový program
          - mazání e-mailů s neznámým obsahem
          - neotevírání příloh s podezřelým obsahem 

23.  Co to je spyware a jak se mohu proti němu bránit?
Spyware (špión) je označení pro program nebo jeho skryté části, který se usadí v operačním systému Vašeho počítače. Jeho úkolem je sledovat provoz a určitá data a ty pak odesílá na nějaký vzdálený server. Tato data pak slouží tvůrcům těchto programů k různým, mnohdy pochybným, účelům. Často se těchto informací využívá pro různé marketingové účely, v některých případech mohou  sloužit i k získání přístupu k Vašemu počítači nebo bankovnímu kontu! Bližší informace naleznete na zde

24.  Jak to, že se můj počítač spyware nakazil?
Možnost nakažení spyware může nastat po nainstalování adwaru nebo jiných programů, které se jinak tváří velmi věrohodně. Další možností je návštěva stránek s pornografickým obsahem nebo nelegálním softwarem. Tyto stránky často podmiňují přístup ke svému obsahu naistalováním spywaru nebo tzv. dialerů. Problémem je, že nezkušený uživatel často ani netuší, že právě instaluje takovýto software.

25.  Jak se mohu proti spyware bránit?
Proti spyware Vás neuchrání žádný antivirový program! Základem je prevence. Podrobnější informace naleznete na zde       
Hlavní zásady:
- Nenavštěvujte schránky s podezřelým obsahem jako jsou pornografické, hackerské či s nelegálním softwarem. Pokud takovéto schránky navštívíte, nedůvěřujte dialogům vnucující instalace různých programů nebo komponent Windows (ActiveX) 
- Odmítněte instalace čehokoliv, co neznáte.
- Neotvírejte e-maily, od neznámých odesilatelů.  Maily mohou obsahovat kódy s odkazy právě na spyware stránky.
- Uživatelé operačního systému Windows: provádějte pravidelné záplatování! (jste-li na internetu klikněte na tlačítko Start, zvolte Windows Update a následujte pokyny na obrazovce)
- Nainstalujte si všechny opravné balíčky pro příslušný operační systém.
- Použivejte programy, které slouží jako ochrana před Spyware, např. SpywareGuard nebo SpywareBlaster.

26.  Co to je adware?
Adware je program zdarma, který svému tvůrci zajišťuje zisk zobrazováním obrazové reklamy v některé části okna programu.

27.  Co je bezpečnostní systém FIREWALL?
FIREWALL chrání Váš server i počítačovou síť proti útokům a neoprávněným pokusům o průnik z internetu. Kontroluje veškerou komunikaci a povolí jen tu kterou mu zadáte jako povolenou.
    
28.  Co znamená pojem ROUTER a k čemu slouží?
Router (=směrovač). Slouží k směřování toku dat v IP síti.

29.  Má počasí vliv na rychlost bezdrátového připojení?
Ano. Změna počasí (déšť, sníh , bouře..) snižuje sílu signálu a tím i rychlost přenášených dat. 

30. Co to je ID uživatele
ID uživatele je číslo, které je uživateli přiděleno při podepsání smlouvy a nemění se po celou dobu trvání smluvního vztahu. Číslo ID se také používá jako variabilní symbol pro Proforma faktury. Pozor "ostrá" faktura - daňový doklad má jiný variabilní symbol.
 
31.  Jak podat žádost o výpověď internetového připojení
- Výpověď musí být podaná vždy písemně ve dvou zhotoveních a podepsaná oběma stranami.
- Pokud je žádost o výpověď podána v průběhu měsíce, začíná 3 měsíční výpovědní lhůta vždy k 1. dni následujícího měsíce.
V den ukončení smlouvy musí být veškeré závazky řádně zaplaceny.
- Pokud není zařízení pro internet zákazníkem odkoupeno, musí zákazník umožnit technikům firmy Infos Art s.r.o. jeho demontáž nejpozději do měsíce od  ukončení smlouvy.